Frågor & svar

Vi har ingen startavgift eller faktureringsavgift. Vi har ingen bindningstid på privattjänster, utan endast en månads uppsägningstid. På företagstjänster har vi 12 månaders bindningstid och 3 månaders uppsägningstid.
Anmäl intresse eller beställ anslutning direkt på www.openbit.se/anslut Vid intresseanmälan får du förutsättningar samt kostnadsförslag skickat till dig.
Nej, i dagsläget erbjuder vi ingen router i våra tjänster. Vi rekommenderar att ni köper router, digitalboxar samt övriga nätverksprodukter från våra lokala hemelektronikaffärer.
Du kan beställa bredbandstjänst genom att ansluta en nätverkskabel till port 1 från mediaomvandlaren till en dator, förslagsvis via en router. Efter att du öppnat en browser, exempelvis Chrome, Firefox eller Safari, kommer du till en beställningsportal där du kan välja vilken tjänst du önskar beställa. Beställningen skickas sedan till den leverantör du valt, som återkommer till dig med en bekräftelse. Du kan även beställa tjänst med önskat inkopplingsdatum här på sidan under "Handla".
Alla fel ska anmälas till din tjänsteleverantör. De felsöker och felanmäler i sin tur till Stadsnätet om det skulle behövas. Din tjänsteleverantör återrapporterar till dig med besked.
I dagsläget kan vi erbjuda tjänster från 10Mbit/s till 1000Mbit/s. Det pågår dock redan förberedande arbete i fibernätet för tjänster upp till 10000Mbit/s (10Gbit/s).
Kontakta support på 020-373800, knappval 1.
En trådlös router får bäst trådlös spridning om den står centralt placerad. Ibland kan man behöva införskaffa accesspunkt och/eller repeater för att förbättra räckvidden. Dessa finns att köpa i din lokala hemelektronikbutik.
Vi har ingen begränsning i hur mycket surf (data) som förbrukas. Du kan med andra ord vara uppkopplad dygnet runt, året runt utan att du betalar mer än din månadsavgift.
Ja, det går utmärkt. Vid beställning av IP-telefoni hjälper vi till att säga upp ditt nuvarande telefoniabonnemang och flyttar över telefonnumret till vår tjänst. Priser och information finns under "Handla" här på sidan.
Följ nedan länk för att se om du kan abonnera på "byalagspriser": //byalag.openbit.se/serviceguide/
Kopiera och klistra in nedan länk i din webläsare så kommer du åt kanalplanen för dina kanaler: //fastbit.se/tv/
Vi tillämpar ångerrätt på 14 dagar under förutsättning att tjänsten inte är använd eller att du själv av egen vilja beställt tjänsten. Om du ingått avtal när du blivit uppringd av säljare, eller ingått avtal på exempelvis mässa, gäller Distansavtalslagen vilket innebär att du har laglig rätt till ångerrätt på 14 dagar, oavsett om du använt tjänsten eller ej. Du behöver dock meddela oss om du vill ångra köpet inom 14 dagar från det datumet avtalet ingåtts. Detta kallas för Ångerfrist.

Hittar du inte svar på din fråga?
Fyll i formuläret så återkommer vi!

Kontakta oss